In Korea eten ze hond. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu In Korea eten ze hond. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu

In Korea eten ze hond.

Door: Renato

Blijf op de hoogte en volg René

27 Februari 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Dinsdag 25 februari vertrok ik vanuit Düsseldorf naar Dubai samen met vier van de 5 studiegenoten.
De vlucht naar Dubai duurde c.a. 5 uur. Vliegen met Emirates.com is best wel prettig :). Voor mijn neus een lcd-scherm met keuze genoeg uit Film/TV-shows en games. Ik heb, volgens mij, 2 films gezien ben nu (27 feb 22:57) eigenlijk al vergeten welke dat waren. Onbeperkt drinken op 10km hoogte is ook prettig. Om 00:00 (De tijd in Dubai) arriveerde we in Dubai. Daar hebben we ong. 2 1/2 uur gewacht op onze aansluiting. Even mijn lenzen uit gedaan, en volop gebruik gemaakt van de WiFi!

Om 02:45 begon de boarding aan de gate en om 03:30 vertrok onze vlucht, van 8 uur naar Incheon Airport! Ik zag hier best wel tegenop, maar is wel meegevallen. Ik heb 3 films gezien, Turbo, Planes en Captain Phillips aan het einde van Phillips arriveerde we in Incheon! het was 16:30 (koreaanse tijd) toen we arriveerde. Eenmaal door de Duane en onze koffer waren we dus in Korea! Daar zijn we opgepikt door de 2 koreaanse buddies van Jeanne. We hebben de trein genomen naar Seoul-Station (op dit punt stond ik te spring om een douche). Op Seoul-Station zijn we naar de ....Mac gegaan! een Mc Spicy Cajun Burger gescoord! Ook kwamen we hier, (HEEL TOEVALLIGE) Joanne tegen, zei kwam vanuit Busan, waar zei de 17de was gerarriveerd.

Samen, met de buddies, zijn we naar Chungmuro gegaan. Toen lopend naar Namsan Residence Hall (waar ik de komende 4 maanden woon). Mijn koffers op de kamer gedumpt, gedoucht en toen weer naar de stad. Eigenlijk waren we dus opzoek om dekens te kopen voor onze bedden. Niks gevonden! :( (gelukkig had ik een slaapzak, en lakens gebruikt als kussen). Toen zijn we ergens gaan eten. Wat heel anders is dan in Nederland natuurlijk ;). Veel lekkere groenten gegeten en noodles. Na het eten, lopend naar huis, meteen naar bed!

Mijn roomate is Koreaans, maar kan geen woord engels.. :(

Vandaag (27-2) doorgeslapen tot 12:00 (mijn roomate was al om 07:00 wakker.. :s. ) Toen zijn we met zn 5en naar Hollys Coffee gegaan en hebben daar ontbeten. Toen hebben we de campus rondgelopen. En om 15:30 afgesproken met de buddies van Marciano. Die zijn met ons mee geweest naar Seoul Station. Waar we in de Lotte-mart allerlei boodschappen hebben gehaald. Toen terug naar onze kamer, onze aankopen gedumpt en op weg naar onze eerste Koreaanse BBQ!

Heerlijk gegeten! Eigenlijk super relax gourmette! 500g aan varkensvlees voor 2 personen voor maar 15.000 won. Daar krijg alle side dishes bij. Toen we klaren waren zijn we nog ergens anders gaan drinken. We hebben daar ook Egg rolls en ijs gegeten. Het ijs bestond uit gemalen ijsklontjes met rode bonen, banaan en cornflakes, heel lekker!

En nu is het bijna 00:00, ik ga naar bed, morgen ontmoet ik de andere exchange students :-)

Ciao

x Renato

  • 27 Februari 2014 - 15:47

    Michiel:

    Cool man! :) Die films zijn ook wel leuk! Heb je niet hond geprobeerd? Krijgen we ook nog Room pics? en waneer beginnen je lessen?

    Have fun!

    Your brothe from the same mother :P

  • 27 Februari 2014 - 17:58

    Your Dad:

    Rene,

    Mooi om te lezen dat je in ieder geval een goeie reis hebt gehad.
    Kan wel merken dat je al een tijdje weg bent uit NL en Europa; je vader schrijft "zij kwam uit Busan (of toch Butan)" en niet: zei.

    Veel plezier met deerde voorbereidingen en let op de balans tussen studie en ontspanning.

  • 27 Februari 2014 - 20:09

    Romy, Ger En Gerard Dijkers :

    hoi Rene,

    leuk om je blog te lezen.
    leer jij je room-mate engels, dan leert hij jou vast zuid-koreaans.

    groetjes uit Diemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

René

Volg mijn (studie)avontuur in Seoul, Zuid-Korea.

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 5133

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Seoul, Zuid-Korea

06 Mei 2014 - 11 Mei 2014

Jeju Island

02 Mei 2014 - 06 Mei 2014

Busan

Landen bezocht: