Ik leef! nog. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu Ik leef! nog. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu

Ik leef! nog.

Door: Renato

Blijf op de hoogte en volg René

30 April 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Man man, het is weer een tijd geleden dat ik wat heb getypt. Waar was ik gebleven? pff...

Oja.. mijn verjaardag die heb ik dus in Korea gevierd.
dat was me toch een avond. Ook de eerste avond/dag dat ik eerder jarig was dan mijn tweelingbroer (funfact). maargoed dat was een ruige avond. Ook pijnlijk, want in sommige culturen is het normaal/gewoonte om de birthday boy birthday punches te geven. Mijn arm was paars,geel,blauw en groen. "gelukkig" had ik voldoende alcohol op en voelde ik op dat moment niks, maar de volgende dag wel.

Dus, ik ben nu officieel 21 en wat doe je dan? In Amerika mag je dan legaal jezelf kapot zuipen. Aangezien ik dat al vanaf mijn 16de mocht koos ik er voor om dan toch eindelijk een tattoo te laten zetten. in Korea :)

Afgelopen weekend hebben we Kingsday gevierd, dat was gezellig! maar minder Nederlanders dan ik had verwacht. Och ja, met andere nationaliteiten een nederfeest vieren is ook hartstikke leuk!

En gisteren (dinsdag) ben ik op een field trip geweest. Ik ben naar Kia Motors geweest, de Sohari Plant. Dit was erg leerzaam! met een audio-tape hebben we een rondleiding gekregen in de fabriek van Kia.

Daarna hebben we traditioneel Koreaans lunch gehad. Overigens begin ik nu wel te merken dat mijn smaak pupillen zich hebben aangepast, voorheen vond ik de rijst hier droog en smaakloos maar nu kan ik geen genoeg krijgen van die plakrijst! en kip, heel veel kip.

Na de lunch zijn we naar Seoul Arts center gegaan (volgens mij heet het zo) en daar hebben we Traditionele Koreaanse instrumenten bespeeld. Het eigenlijk een djembé met overgewicht en je gebruikt 2 verschillende slagstokken.

Na de muzikale intermezzo zijn we naar Arirang Broadcasting gegaan. Deze tv-zender zendt wereldwijd Engelstalige shows uit. Voor mijn gevoel was het een kleine broadcasting company maar schijn bedriegt. Overigens ook heel anders dan BBC waar ik vorig jaar was.

Onze laatste stop was in Gangnam bij Samsung D'Light. Ik had verwacht dat we naar iets spannenaders gingen, maar een gratis uitje moet je niet in de bek kijken (ofja paard). Hoe leg ik het beste uit wat Samsung D'light is? hmm... Een Apple store, maar dan onder Apple en met Samsung+Innovatie. Ik heb hele mooie dingen gezien en erg genoten.
Aan het einde van deze trip hebben we ook nog kados gekregen ( ik hoopte op een Samsung Galaxy S5, maar helaas) we kregen een 8gb usb en een Kia Auto, schaal 1:38.

Vrijdag vertrek ik om 5:50 naar Busan. daar blijf ik 5 dagen en dan vlieg ik naar Jeju Island waar ik ook 5 dagen blijf om vervolgens terug te vliegen nar Gimpo.

Oja. afgelopen 2 weken had ik examens, minimum effot maximum output. (kinda)

adios. Ciao.

x Renato

  • 30 April 2014 - 17:28

    Dad:

    Varen er geen boten meer naar Jeju-island.
    Leuk dat je ook je scope verbreed door de bedrijfsbezoeken.

    Tot meels.

  • 01 Mei 2014 - 22:43

    MJ:

    Ben benieuwd naar een foto van je tattoo. Leuk te lezen welke inspanningen je doet! Veel plezier!

  • 07 Mei 2014 - 22:48

    Romy Dijkers:

    hoi Rene,

    leuk weer je blog te lezen. zo te lezen vermaak je je wel.
    veel plezier als je vrijdag gaat reizen. doe voorzichtig


    hier is alles goed.

    groetjes romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

René

Volg mijn (studie)avontuur in Seoul, Zuid-Korea.

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 5140

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Seoul, Zuid-Korea

06 Mei 2014 - 11 Mei 2014

Jeju Island

02 Mei 2014 - 06 Mei 2014

Busan

Landen bezocht: