Zon. Strand. Bier. - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu Zon. Strand. Bier. - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu

Zon. Strand. Bier.

Door: Renato

Blijf op de hoogte en volg René

21 Mei 2014 | Zuid-Korea, Busan

Twee weken geleden hadden we een soort van vakantie van school.
Normaal hebben ze geen vakantie in Korea tijdens een semester. Omdat het de 108ste verjaardag van Dongguk was en Budha's verjaardag ook in dezelfde week was EN nummer 8 bijzonder is in het geloof hadden we dus 3 vrije dagen (maandag, dinsdag en donderdag). De les van woensdag ging niet door en vrijdag ben ik vrij. Dus een week vakantie! :)

Vrijdag 2 mei vertrokken we naar Busan. Om 5 uur opstaan en om 6 uur weg... De reis naar busan duurde ong. 4,5 uur met de bus. Viel hartstikke mee en we hadden mooi landschap. Eenmaal aangekomen in Busan liepen we via de markt naar ons hostel. Het hostel heet Pobi House en is harstikke luxe! :p voor een hostel ;-)

In plaats van elke dag speciefiek in volgorde te vertellen wat we hebben gedaan, (dat weet ik niet eens meer) doe ik het gewoon in willekeurig volgorde.

We hebben een tempel bezocht in Busan, harstikke mooi en lekker weer. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel. Vervolgens op pad, naar het strand wat gedronken en terug naar bed.

We hebben ook de United Nations Cemetery bezocht. Dit was echt mooi. Op deze begraafplaats worden alle slachtoffers herdacht van de koreans oorlog (1950-1953). Om de begraafplaats te bezoeken werd er naar je nationaliteit gevraagd. Ook Nederland heeft meegedaan en er zijn maar liefst 124 soldaten gesneuveld! De grootste participant was Amerika, met maar liefst 1.6 miljoen soldaten. waar van 36.000 het leven lieten.

Na het bezoek van de begraafplaats zijn we naar een Cultural Village gegaan. (zie foto) kleurrijke huisjes en super druk! Ondanks te toeristen wonen er ook nog steeds mensen in de huisjes.

Een andere dag hadden we omgedoopt tot stranddag. Nouja. Ik en 2 andere. De rest ging naar een Fish Market. Rond 1 uur ons bed uitgekomen en eerst super Indiaans eten gehad. niceeee..
Daarna pilsen op het strand en als enigste het ijskoude water in duiken! Eigenlijk viel het wel mee als je er gewend aan raakte.

Ik ben redelijk wat vergeten maar kan het me echt niet meer herinneren.
Ofja. de avonden natuurlijk. Bestond vooral uit bier, strand en bier. Minder interessant ;)

En dinsdag vlogen we naar Jeju Island!!

x Renato

• 24 Mei 2014 - 22:00

Romy Dijkers:

hoi rene,

leuk te lezen dat je het daar naar je zin hebt.
    nog een maan en dan weer thuis, dat zal hoop ik niet tegenvallen.

geniet nog maar even van al dat moois daar

groetjes uit diemen

romy en ger