And so it begins. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu And so it begins. - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van René Miermans - WaarBenJij.nu

And so it begins.

Door: Renato

Blijf op de hoogte en volg René

10 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Mijn eerste week zit er al weer op en mijn tweede week gaat weer van start.

De rest van vorige week was vooral veel stress om mijn rooster goed in orde te krijgen. Gelukkig is Seijn (contactpersoon Iinternational Office) super relax:). Op donderdag zijn we gaan eten met de international students, dit was een pain in the ass. Met 22 man een plek zoeken is vrijwel onmogelijk als je niet hebt gereserveerd. Dus besloten we om de groep in tweeen te splitsen. Toen hebben we een plek gevonden waar we fried chicken hebben gegeten (een keertje zonder chopsticks en met je handen) Na het eten zijn we weer bij elkaar gekomen met de students en zijn we gaan drinken op dezelfde plek dat waar wij hebben gegeten. Harstikke gezellig :-) Ik ben eerder weggegaan samen met een wesley, een amerikaanse student.

Op vrijdag heb ik niet heel veel gedaan, mijn rooster eigenlijk helemaal compleet gemaakt, daarna geluncht en de avond samen met mijn buddy en kim en haar buddy gaan koreaans BBQ'en. En om half 9 richting Itaewon. Daar zijn we naar de Full Moon Club gegaan. Meiden konden deze avond gratis drankjes krijgen (alle drankjes!) helaas mochten wij mannen geen drankjes drinken van de vrouw, wat we wel deden. Het was super gezellig, prima gedanst en verschillende mensen ontmoet.

Zaterdag... ohja, toen ging om 10 uur de wekker, want om 11 uur begon de Haram Club. Dit is een social club waarbij koreaanse studenten ons koreaans leren. :) dit probeer ik zo lang mogelijk vol te houden :). Toen zijn we (met zn 8en) ergens sushi gaan eten. Ik realiseerde me toen, ondanks dat ik het probeerde. Dat ik echt geen rauwe vis door mijn keel krijg. Maargoed ik heb het nogmaals geprobeerd ;-) na de sushi heb ik Makgeolli gehad. Dit is een tradtioneel koreans drankje, wat gemaakt is van rijst (bevat alcohol). Ik heb de aarbei flavoured geproeft en de gene met honing. Smaakt apart maar is lekker. Ook heb ik tradtioneel koreaanse eten geproeft. Kimgchi-pancake en iets met Sesame blaadjes. In de avond zijn ik en 2 andere studenten ergens in een pub nog wat gaan drinken en redelijk op tijd weer richting huis gegaan.

Op zondag ben ik gaan shoppen met een koreaanse buddy, Evan en Kimberly. Hartstikke gezellig, en ik heb 2 broeken gekocht :-)). en een Crepé met nutella en aardbeien gehad. In de avond zijn we op de campus gaan eten en naar de Namsan tower gelopen. Dit was een bergwandeling van 2 kilometer en heeel veeel traptreden. In de Namsan tower zijn we naar een museum gegaan waar je veel leuke fotos kon maken van 3d art. Ook zijn we naar boven gegaan (namsan tower is ong 240m hoog) uitzicht was geweldig! Daarna zijn we naar huis gelopen.

Vandaag (maandag) heb ik mijn eerste echte lessen gehad. na de 2 lessen in de ochtend en middag (van 10:30 tot 13:30) ben ik mijn was gaan doen. En om 17:00 had ik mijn laatste les tot 18:30. Voor de les, Understanding Global Society presenteer ik samen met een italiaan, een een koreaan (die ok in china is geweest) de Drinking Culture voor die landen,.. DUS heb jij nog info o.i.d wat typisch nederlands is en met drankgebruik heeft te maken, alle info is welkom ;-).

Dit was de update alweer..
Ik wil heel graag zoveel mogelijk bloggen, maar merk nu al dat ik heel veel dingen al vergeet ;-)

p.s. mama en papa, alles gaat goed hier, ik gedraag me niet veel anders dan in nederland,.... maar misschien is dat dan ook de reden dat.... ;p

ciao

x Renato

  • 10 Maart 2014 - 20:13

    Therese:

    hoi Rene
    Fijn te horen dat je het leuk hebt. Je leert nu wel interessante mensen kennen . Ik ben blij dat je je niet anders gedraagt dan in Nederland. Heb ik in Nederland toch wat gemist.
    kus

  • 10 Maart 2014 - 20:14

    Therese :

    leuke foto's trouwens

  • 11 Maart 2014 - 09:19

    Dad:

    Goedemiddag Rene,

    Enne hoe waren de eerste studiebelevenissen?

    Mooi dat je ook tijd maakt voor "culturele"uitjes.

    Veel liefs en tot meels

  • 11 Maart 2014 - 22:00

    Fam.dijkers@yahoo.com:

    hoi Rene,

    leuk alles te lezen.
    denk dat je erg veel indrukken krijgt
    dus ook snel dingen vergeet
    maar als je eenmaal druk aan de studie bent
    zal het wel snel wennen.

    hier is alles goed.
    hebben binnenkort de Nuclear Safety Summit in Den Haag
    vanaf 24/3 staat
    Nederland op zijn kop
    Obama komt.

    groetjes Romy en Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

René

Volg mijn (studie)avontuur in Seoul, Zuid-Korea.

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 5142

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Seoul, Zuid-Korea

06 Mei 2014 - 11 Mei 2014

Jeju Island

02 Mei 2014 - 06 Mei 2014

Busan

Landen bezocht: